אתר זה נתרם על ידי הגב' מלכה ליווי ומשפחתה שיחיו - לע"נ בעלה הרב דן יואל ליווי ז"ל ראש מערכת כשרות OK עולמית ולע"נ בתם היקרה רבקה ז"ל

חצי יובל של געגוע ואמונה

אחרי שריגש את רבבת המשתתפים בכינוס הענק בארנה עם סיפורו האישי והמטלטל, ר’ הרצל קוסאשוילי בטור אישי ומרגש.

אחרי לילה לבן, עם מחשבות והודעות שרצות לי מול העיניים בספיד, אני מוצא את עצמי מהרהר בעיניים טרוטות מעייפות על הערב העוצמתי שהייתי חלק ממנו, יחד עם יותר מרבבת חסידים שגדשו את היכל ארנה בירושלים.

האולם הזה ביום-יום משמש במה לאירועי ספורט גרנדיוזיים ומנפק שאגות שמחה וצהלה, וכמובן המוני מחיאות כפיים.

גם אתמול היו שם מחיאות כפיים ושירה גדולה, והתלהבות שהרקיעה שחקים. אבל התלהבות דקדושה כמובן. מחאנו כף לאנשים שנפשם נקשרה ונשזרה ברבי, וכאלה שזכו שהרבי ייגע בהם בדרכו המיוחדת, כשהוא מותיר בהם חותם בל יימחה.

נכון, היו שם דמעות, אבל של געגוע ושמחה. שמחה על שזכינו לרבי גדול ומתוק, אהוב ואוהב שדואג לחסידיו גם 25 לאחר ההעלם וההסתר הגדול של ג׳ תמוז.

והיו דמעות של געגוע גדול שהציף את הלב שעלה על גדותיו. לא דמעות של דיכאון וחידלון חלילה. היתה שם בעיקר אמונה יוקדת בדברי קודשו של הרבי שדבר מדבריו לא ישובו ריקם.

לא חושב שאחטיא אם אומר שהיה זה האירוע העוצמתי והחזק ביותר שידעה תנועת חב״ד בעשורים האחרונים.

התבוננתי בגל האנשים שזרמו מההיכל בתום האירוע, ואני לא רוצה להשתמש במילים גבוהות כמו: ״ראיתי אנשים מוארים״, אבל כן, ראיתי חסידים מרוממים ומאושרים על הזכות שנפלה בחלקם להיות בלגיונו של מלך. אלפי תמימים שלא ראו אמנם את פני הקודש, אבל ניכר היה בהם שההתכנסות הזאת עשתה להם משהו.

אז כן, אפשר להיות שבעי רצון מכך שהיינו חלק מהמעמד האדיר הזה.

יישר כח גדול למארגנים. הצלחתם לקדש שם ליובאוויטש ולרומם אלפי חסידים אחוזים בגעגועים ובשרעפי קודש, אנשים, תמימים, נשים וטף. את זה אני אומר כאחד שהיה שם לפני כחודש באולם הפנסאים בכפר חב״ד כשהאירוע קרם עור וגידים, ובאמת שלא צפיתי סיומת כזאת סוחפת למיזם הזה.

ובנוגע לסיפור האישי שלי… אני חייב לציין שהופתעתי מהחיבוק שקיבלתי בעקבות החשיפה בפעם המי יודע כמה. בטבע האנושי אנשים ממשיכים הלאה לנס וליעד הבא. והנה התברר שכמו בכל דבר שהרבי מעורב בו, אי אפשר לצפות ולשער בסיפורים כאלה את גודל האפקט וההשפעה על הסביבה שלנו. תודה לכולם על האיחולים הלבביים, ושניפגש תמיד בשמחות בלב שמח.

מבחינתי, אם אצליח בימים הקרובים לסדר לי את משבצת ההתוועדויות וההרצאות שהוזמנתי אליהן על ידי שלוחים תוך כדי האירוע לאחר שהסרטון שלי הוקרן על המסכים, דיינו.

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

צפו בסיפורו של הרצל, כפי שהוקרן בפני האלפים, אמש בעצרת הענק (צילום: יוסי גרינוולד. עריכה: שלמה חיים ריבקין):