Русский – בית חבד רחביה https://jerusalemchabad.com ירושלים Wed, 17 Nov 2021 12:06:08 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=7.0 https://jerusalemchabad.com/wp-content/uploads/2019/06/cropped-10410777_835652276478496_5661673822432854013_n-1-32x32.jpg Русский – בית חבד רחביה https://jerusalemchabad.com 32 32 איך אפשר לכעוס? https://jerusalemchabad.com/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%9b%d7%a2%d7%95%d7%a1/ https://jerusalemchabad.com/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%9b%d7%a2%d7%95%d7%a1/#respond Sat, 29 Aug 2020 00:00:00 +0000 https://jerusalemchabad.com/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%9b%d7%a2%d7%95%d7%a1/ ..ולכתבו אודות מדת הכעס, ידועה עצה היעוצה לזה, להיות חקוק בזכרונו הענין של "השגחה פרטית",
כוונתי אשר השם יתברך משגיח על *כל* פעולותיו, מעשיו דבוריו ואפילו מחשבותיו,
והכי יעלה בדעת אדם מי שהוא — להתכעס ולהתקצף חס ושלום בעמדו אצל מלך בשר ודם, ועל אחת כמה וכמה, להבדיל, מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא?!
ומהנכון אשר יבדקו את התפילין שלו וכן את המזוזות בדירתו -שתהיינה כולן כשרות כדין.
מקור: קטע ממכתב מתאריך י"א אלול תשכ"א_
מוגש באדיבות ע"י מכון 'אור החסידות'
]]>
https://jerusalemchabad.com/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%9b%d7%a2%d7%95%d7%a1/feed/ 0
60 שניות על בית המקדש https://jerusalemchabad.com/5026_60-%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a7%d7%93%d7%a9/ https://jerusalemchabad.com/5026_60-%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a7%d7%93%d7%a9/#respond Sun, 26 Jul 2020 00:00:00 +0000 https://jerusalemchabad.com/5026_60-%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a7%d7%93%d7%a9/ 06שלמה המלך בנה את בית המקדש הראשון במשך שבע שנים וסיימו בשנת ב'תתקל"ה. את מקום המקדש קנה דוד המלך מאַרְוֶנָה היבוסי. מקום זה נבחר לעולמי עד לבנין הבית, להשראת השיכנה, להקרבת הקורבנות ולעליה לרגל שלש פעמים בשנה. הבית הראשון עמד 410 שנה ונחרב בתשעה באב ג'של"ח.

בשנת ג'ת"ח עלו ישראל מגלות בבל ובנו את בית המקדש השני. לאחר 5 שנים עלה אחריהם עזרא מבבל (יש אומרים שלא עלה עמם מיד, כי היה לומד תורה מברוך בן נריה שהיה זקן מופלג ולא יכל לעלות).

חמישה דברים היו בבית ראשון וחסרו בבית שני ואלו הם:
1. ארון הקודש, הכפורת והכרובים
2. אש מן השמים
3. שכינה
4. רוח הקודש
5. אורים ותומים.

אף על פי שהארון לא היה בבית שני בגלוי, אבל הוא היה גנוז תחת בית המקדש במקום סתר שבנה שלמה המלך עם בנין הבית במיוחד עבור זמן החורבן, ולכן גם בבית שני (וכן גם עתה בזמן החורבן) נמצא הארון וקדושתו במקום המקדש. ביחד עם הארון גנוזים גם צנצנת ה"מן" ושמן המשחה.

כל תבנית בית המקדש ומידותיו נמסרו לדוד המלך בכתב, במגילה שמסר לו שמואל הנביא. שמואל קיבל את המגילה מהזקנים, והזקנים מיהושע, ויהושע ממשה ומשה מקדוש ברוך הוא. לפיכך אסור לשנות בבנין להוסיף או לגרוע, אלא שבבית שני הוסיפו מספר דברים מעין מה שניבא יחזקאל על הבית השלישי.

בית שני עמד 420 שנה ונחרב בשנת ג'תתכ"ט ומאז נמצאים עם ישראל בגלות זה למעלה מ-1920 שנה. לפני היציאה אל הגלות ביקש רבן יוחנן בן זכאי מהקיסר אספסיינוס שיתן לו את יבנה וחכמיה, ובכך הקדים ריב"ז רפואה למכה, שכן, התורה היא ששמרה על עם ישראל בגלות והיא שתביא את הגאולה.

]]>
https://jerusalemchabad.com/5026_60-%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a7%d7%93%d7%a9/feed/ 0
החורבן הוא תחילת הבניה https://jerusalemchabad.com/119419_%d7%94%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9f-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94/ https://jerusalemchabad.com/119419_%d7%94%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9f-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94/#respond Sun, 26 Jul 2020 00:00:00 +0000 https://jerusalemchabad.com/119419_%d7%94%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9f-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94/ יש דבר, שלפעמים לא שמים לב אליו, כשמדברים על חורבן בית המקדש. אנחנו מדברים על החורבן, אבלים את החורבן, ובתשעה באב, אם חס ושלום משיח עוד לא יבוא, אנו גם נצום 24 שעות לזכר החורבן.

אבל יש עוד דבר גדול, שקרה באותם רגעים בהם ירושלים נחרבה ובית המקדש עלה באש. בדיוק אז החל המסע לבניית הבית הבא, בית המקדש השלישי עם ביאת המשיח במהרה בימנו.

"עלה אריה בזמן אריה והחריב אריאל, על מנת שיבוא אריה במזל אריה ויבנה אריאל" כך מתואר במדרש חורבן הבית.

בתרגום חופשי: בא האוייב – אריה, בחודש אב – מזל אריה, והחריב את בית המקדש – אריאל, על מנת שיבוא הקב"ה – אריה, במזל אריה, ויבנה את אריאל.

שימו לב לשתי המילים "על מנת" – כלומר, מטרת החורבן, השריפה וההריסה, היא הבניה! בדיוק כמו מי שהורס בית קטן "על מנת" לבנות על מקומו בניין חדש גדול ויפה.

בהגדרה ההלכתית זה נקרא: "סותר על מנת לבנות". בהלכות שבת ה"שובר" פטור מעונש, אבל ה"שובר בשביל לבנות" חייב. למה? נורא פשוט. ב"שבירה על מנת לבנות", פעולת השבירה העכשווית היא חלק מהבניה העתידית, שכן השבירה וההריסה הם השלב הראשון של הבניה, והבונה בשבת חייב.

אז כשנשב על הארץ בתשעה באב, כמובן רק במקרה שחס ושלום משיח עוד לא יופיע, ונבכה את החורבן, אל נא נשכח שהחורבן הכואב הוא תחילת הבניה.

ככה הרבי ראה את החורבן. ככה הרבי לימד אותנו, כי אם אפשר לראות את הטוב, ואת החיובי, את האופטימי והשמח, למה להביט לכיוון האחר?

רק צריך להרים את הראש, לפתוח את העיניים ואת הלב, ולעשות היכרות עם המציאות האמיתית. מודעות קוראים לזה.

הרב זלמן וישצקי הוא שליח חב"ד בבאזל, שוויץ.

]]>
https://jerusalemchabad.com/119419_%d7%94%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9f-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94/feed/ 0
כל התורה לכל אחד https://jerusalemchabad.com/%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%97%d7%93/ https://jerusalemchabad.com/%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%97%d7%93/#respond Mon, 13 Jul 2020 00:00:00 +0000 https://jerusalemchabad.com/%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%97%d7%93/ https://youtu.be/7O11SPzQ-0c

]]>
https://jerusalemchabad.com/%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9b%d7%9c-%d7%90%d7%97%d7%93/feed/ 0